Fahrzeugverfolgung: Ford schaltet COTUS ab, Alternativen
Verfasst: 12. Okt 2018, 11:23
Wie wir gestern/heute sehen konnten, hat Ford das Custom Order Tracking System, kurz COTUS, nach einer Pilotphase nun wieder eingestellt.
Statt dessen wurde bereits ein neues Tracking System installiert.
Zum Testen:
https://shop.ford.com/vehicleordertracking
Gebt zunächst einmal Eure VIN ein, danach diese US- Fahrzeug- VIN: 1FA6P8CF9K5129046
Wir können uns im Moment nur mit dem Windows- Sticker unter
https://researchmaniacs.com/VIN-Number- ... /Ford.html
oder dem Ford - ETIS - System unter
http://www.etis.ford.com/
behelfen (hier ist eine Registrierung notwendig, missachtet den Hinweis auf Gebührenpflicht, die entsteht erst dann, wenn man z.B. Wartungshandbücher anfordert. Da wird man aber vorher noch einmal drauf hingewiesen) und uns dort das Produktionsdatum holen.
Der Windows- Sticker wird i.d.R. ab Einplanung in die Produktion aufrufbar, das Produktionsdatum steht in der Kopfzeile, z.B. 120180808, das ist der 08.08.2018. Im ETIS steht, bis das endgültige Produktionsdatum festgelegt ist, ein Pseudo, z.B. 13.10.0002.
Vom Produktionsdatum aus kann man dann nach vorne weiterrechnen (Erfahrungswerte der letzten Wochen):
Awaiting Shipment (Umrüstung auf Europa): ca. 10 - 14 Tage
In Transport (Zug FlatRock nach Baltimore: 7 - 10 Tage
Einplanung auf Transportschiff: 1 -2 Wochen
Ab dann sehen wir unsere Ponies wieder im WWL- Tracking.
Statt dessen wurde bereits ein neues Tracking System installiert.
Das hilft uns aber nichts, weil dort, zumindest derzeit, offensichtlich nur US- VINs verfügbar sind.The New Ford Customer Vehicle Order Tracking Website
https://shop.ford.com/vehicleordertracking
SUMMARY
We are announcing the Customer Vehicle Order Tracking website has launched. Ford has developed an online order tracking application that will allow customers to check on the status of their Ford retail order. The website can track the order through five (5) statuses that align with the Primary statuses in Vehicle Visibility. The expectation is the customer can get on demand information about their order without having to call the Sales Consultant or the Customer Relationship Center.
ORDER STATUS
When the customer enters the VIN, they will see one of the following five (5) order statuses and corresponding information:
* In Order Processing
Your order has been entered into the Ford Ordering System. It will then be scheduled and placed in the first available production week. Once scheduled, a Vehicle Identification Number (VIN) and estimated build date will be provided in the upper-left corner of the home page. Be sure to view the Vehicle Summary section and learn about the features on your vehicle.
* In Production
Your order is being manufactured at one of our factories. This can take a few days. When you have a moment, tryout the link to your Window Sticker that is now available lower on the page.
* Awaiting Shipment
Your vehicle has been built and we are arranging shipment to your dealer.
This step could take a few days to a week. Select the "Learn About Your Vehicle" link for information and videos about your new vehicle.
* In Transit
Your vehicle is In Transit or on its way to your dealership. Transit times vary from an average of 12 - 28 days based on your location and the plant where the vehicle was built. This is a great time to explore "Ford Accessories" to see how you can personalize your vehicle. Don't forget to add comments to the short survey so we can enhance the Order Tracking Site.
* delivered
Your vehicle has arrived at the dealership and should be ready for pick up in a few days. Your dealership will be able to provide the specific date and time for delivery.
Website supports 2018 Model Year Ford vehicles (excluding Ford GT) and will pick up with 2019 Model Year Ford vehicles when they launch.
KEY POINTS
Ford vehicles only – Excludes Lincolns
Retail orders only
2018 & 2019 Model Year vehicles as they are available
Excludes Ford GT vehicles
Requires VIN to track – a VIN that is not scheduled may produce an error message
Website link: https://shop.ford.co...leordertracking
Zum Testen:
https://shop.ford.com/vehicleordertracking
Gebt zunächst einmal Eure VIN ein, danach diese US- Fahrzeug- VIN: 1FA6P8CF9K5129046
Wir können uns im Moment nur mit dem Windows- Sticker unter
https://researchmaniacs.com/VIN-Number- ... /Ford.html
oder dem Ford - ETIS - System unter
http://www.etis.ford.com/
behelfen (hier ist eine Registrierung notwendig, missachtet den Hinweis auf Gebührenpflicht, die entsteht erst dann, wenn man z.B. Wartungshandbücher anfordert. Da wird man aber vorher noch einmal drauf hingewiesen) und uns dort das Produktionsdatum holen.
Der Windows- Sticker wird i.d.R. ab Einplanung in die Produktion aufrufbar, das Produktionsdatum steht in der Kopfzeile, z.B. 120180808, das ist der 08.08.2018. Im ETIS steht, bis das endgültige Produktionsdatum festgelegt ist, ein Pseudo, z.B. 13.10.0002.
Vom Produktionsdatum aus kann man dann nach vorne weiterrechnen (Erfahrungswerte der letzten Wochen):
Awaiting Shipment (Umrüstung auf Europa): ca. 10 - 14 Tage
In Transport (Zug FlatRock nach Baltimore: 7 - 10 Tage
Einplanung auf Transportschiff: 1 -2 Wochen
Ab dann sehen wir unsere Ponies wieder im WWL- Tracking.